Brf Hedenhus
Under sommaren 2019 anlitade BRF Hedenhus i Örebro oss på Decatak som leverantör av takmålning. Hela 14 000 kvm har målats och resultatet blev ett område där taken har helt ny glans och bättre skydd mot vädrets makter.
Om föreningen skulle valt att byta alla tak istället hade projektet tagit ca. 2,5 år med ett team. Men arbetet med att måla alla taken tog endast 2 veckor där momenten: tvätt, grund- och toppmåling utfördes.
Att ta hand om taket är en bra investering för en BRF – både på kort och lång sikt. Ett tak som är ordentligt underhållet håller längre och gör att värdet på fastigheten och bostadsrätterna är fortsatt högt.
”Att vi valde Decatak visade sig vara helt rätt både kvalitét och prismässigt. En av de bästa upphandlingar vi gjort i vår förening under alla år.”
Leif Yngström, Ordförande HSB Förening.
Brf Hedenhus är per idag Sveriges största bostadsrättsförening till takyta på hela 18.000 kvadratmeter.
”Våren 2018 utförde vi en upphandling och fick in ett antal anbud från olika aktörer. Vid förhandlingarna med Nour Reda från Decatak AB blev vi mycket överraskade av hur proffsigt Decatak var organiserade och hur man utförde takarbetena.
Christer Palm (Konsult & Upphandlingsexpert)
Föreningens styrelse och bostadsrättshavare tycker Decatak AB har uppfyllt alla kriterier och önskemål samt överlämnade ett snyggt och välgjort arbete. Arbetena har genomförts välplanerat med mycket ordning och reda samt mycket effektivt. Städning har utförts efter varje arbetslag och det märktes inte att det pågått arbeten under dagarna. Brf Hedenhus och undertecknad kan absolut rekommendera Decatak AB för nya uppdrag.”
13 miljoner
har föreningen sparat jämfört med ett traditionellt takbyte
120 ton co2
har sparats genom att inte behöva producera nya pannor.
504 ton
pannor har sparat genom att istället måla de gamla pannorna.
Är din BRF i behov av att förnya taket?
Våra tjänster inom takmålning är perfekt anpassade för bostadsrättsföreningar eftersom vi är flexibla och gärna tar oss an både små och stora tak.
Vi har kunden i fokus – varje objekt tilldelas en ansvarig projektledare samt en platschef/arbetsledare som finns tillgängliga under hela processen. Detta för att skapa alla förutsättningar för trygghet, information och kvalité i arbetsgången.