Från kund till anställd

Calle Green Lilja, 28 år gammal och bosatt i Karlskoga.

Jag kom i kontakt med Decatak när det var dags att göra något med mitt tak. Det hade börjat se riktigt tråkigt ut men jag kände också att det var lite för tidigt med ett takbyte. Flera grannar hade innan jag flyttat in på gatan förnyat sitt tak genom att måla det, så jag blev intresserad av hur det fungerade. Decatak fick varma rekommendationer både gällande resultat och utförandet när jag frågade mina grannar om vilket företag de anlitat. Så jag gjorde en intresseanmälan via hemsidan och inom en vecka kom en besiktningsman ut för att kontrollera mitt tak. Han kontrollerade att papp och läkt såg bra ut, vilket det gjorde så jag kände mig trygg med att en takmålning var det rätta valet för mig. 

Vad fick dig att börja jobba på Decatak?

Det som fick mig att börja jobba på Decatak egentligen flera faktorer. Jag fick en väldigt bra känsla av företaget från första kontakten, väldigt seriöst i alla delar och med en tydlig riktning framåt. Det gjorde mig väldigt intresserad och jag bestämde mig att det var en resa som jag gärna ville vara med på. 

Dessutom såg jag jobbet som en stor utmaning för mig personligen, med en bransch som jag inte hade varit i tidigare. Jag är en person som gillar personlig utveckling och att utmana mig själv, därför såg jag detta som en stor chans för mig att växa med företaget. 

Ett år senare, hur känns det?

Det känns väldigt bra, över förväntan faktiskt. Starten handlade mycket om att komma in i verksamheten både gällande solceller och takbehandlingar, Samla på sig mycket information och erfarenhet för att bli varm i kläderna. Nu har jag blivit varm i kläderna och känner mig trygg i min yrkesroll.

Men det går inte att slappna av, marknaden utvecklas hela tiden framförallt gällande solceller så där gäller det att ständigt hålla sig uppdaterad. Decatak som arbetsgivare har verkligen överträffat mina förväntningar, oerhört trevliga kollegor där vi pushar varandra för att göra företaget bättre och starkare för att ge kunden en så bra upplevelse av företaget som möjligt.

Vad var det som fångade ditt intresse?

Det som intresserade mig med företaget och marknaden är att det är en så otrolig bra affärsidé. Det är både bra för miljön och en bra ekonomisk lösning för våra kunder. Det finns så många tak idag som byts ut alldeles för tidigt, skicken på både undertak och takpannor är som regel väldigt bra och håller mycket längre med en takbehandling.

Sedan är det ju alltid enklare att arbeta med ett starkt varumärke. Det känns väldigt stort och tryggt att representera Decatak. Jag är stolt över både varumärket och den tjänst vi tillhandahåller. För mig är den aspekten väldigt viktig, jag skulle inte kunna jobba för ett företag som jag själv inte tror på. 

Vad är det bästa med ditt jobb som kundansvarig?

Det bästa med mitt jobb är att det är väldigt varierande, med både inne och ute arbete, samt att hela tiden träffa nya människor. Det är också kul med så många nöjda kunder som uppskattar det vi gör. Det är så kul när man kommer ut till en ny kund där de säger att vi gjort ett jobb hos någon de känner och de är nöjda med resultatet. 

Hur ser din framtid ut på Decatak?

För mig är utveckling väldigt viktigt, både på ett personligt plan samt ur ett företagsperspektiv. Därför är det viktigt att vi som företag fortsätter att driva verksamheten framåt för att kunna möta våra kunders efterfrågan på lång sikt. Där ser jag min roll att vara med och bidra så företaget följer den utvecklingen.

Det känns väldigt bra att ha fått förtroendet att jobba på Decatak och det är kul att de tror så mycket på mig och ger mig utrymme att utvecklas.

Hur ser en perfekt arbetsdag ut för Calle?

En perfekt arbetsdag är jag ute på takbesiktningar och det är sol och 20 grader varmt. 

Lämna ett svar

Intresse-anmälan